salam

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Lilypie Pregnancy tickers

Lilypie Pregnancy tickers

Teringat..

Tadi mase kat wad aku received kal dr bapak patient (dia kal no wad aku)..juz bgtau yg anak nye bru sj meninggal dunia pada pkul 12pm td..mmg terkejut sgt..aku igt lg patient tu coz aku yg anta patient g ke Kuantan coz dia nk blk sne...patient tu bru umor (7-8 tahun) klu xsilap la..msh budak..salam takziah buat keluarga allahyarham Nurin Amani..semoga rohnya dicucuri rahmat..Al-Fatihah..

Tetibe aku teringat kat my fav patient (Mohd Hafiy)-is so cute n chubby..umo pon lebih kurang cam Nurin..case diorg lebih kurang juga..Hafiy ni mula msuk wad aku mmg byk sgt cakap n kuat makan..yg buat aku ske sgt kat dia sbb 'lazy eyes'nye n ke'chubby'ian dia tu..aku igt lgi mse anta dia nk wat scan bg sedation pon xtido lgsg..mmg berjam la tggu dia..pastu aku ckp kat dia "Hafiy , blk wad nty awk tdo siapla awak ..akak nk cubit pipi tu"..dia pon sengih n jawab "emm..baiklah"..mmg btui ape yg aku jngkakn..dia terus tido lena...ush...kena cubit jugala...geram+cutenye...
honestly bukan aku sorg je yg ske kat dia Doktor2 n matron pon ske ngan dia tu...matron mmg setiap pg akan blikan dia mee goreng coz tau dia ske mkn..n ade 1 Dr ni mmg syg sgt kat Hafiy..tetiap pg akn jenguk Hafiy n lyn dia berborak..
oleh sbb dia mmg peramah..aku ske la sakat dia..aku slalu kate dia cute n chubby n dia pon akan senyum ga then pnah ari tu aku sakat dia sampai dia marah dia kate "kakak gemuk!!" klu dia mls nk lyn dia akan kte "mmm..diamlah"-tapi gaya yg so cute...sbnrnya Hafiy juz tggu treatment utk wat Radiotherapy..
lame kelamaan keadaan Hafiy weak..dri seorg yg ramah dia jd sgt pendiam..dr seorg yg ske mkn dia trus hilang selera makan..mmg sdih especially Mak dia..sampai Dr tu pon siap jnj ngan Hafiy if dia dh sembuh Dr tu nk blnja KFC..he juz smile..N Dr pon dh xplain pd fmly Hafiy yg condition dia btui di peringkat akhir..memulanya mmg Mak n ayah dia xbley terima..dn selepas byk yg bg pandangan parent dia bley phm..sedih..the day before dia pergi parent dia decide xnk wat ape2 if ape2 blaku kat dia..
soknye aku keje pg..aku tgk dia mmg xde lg respons..ble bercakap pon mmg dia xbukak mata..inform pd Dr..then Dr suh msukkan dia dlm bilik khas bg "privasi" kat fmili dia..mse aku blk aku smpat lg usap pipi dia..mmg aku sedih gak..petang tu aku received kal dr kawan aku..dia bgtau yg Hafiy dh meninggal dunia..Innalillah..akak dh xboley usik Hafiy n cubit pipi Hafiy..smoga tenang ye dik...Al-fatihah buat Mohd Hafiy..smoga rohnye di cucuri rahmat..

** maaf aku xde niat nk jaja cerita ttg org sakit cume aku nk kongsi pngalaman aku ngn patient..aku mntak maaf sgt2 kalu ada ahli keluarga bagi name2 yg aku sebut ni..aku xde niat nk sakitkn ati sesiapa pn...

No comments: